Tervetuloa eTwinningin suomenkielisille sivuille!

Ajankohtaista Oph:n eTwinning-tiimistä

eTwinningin kevätkampanja Juhlitaan moninaisuutta – Celebrate Diversity on alkanut!

eTwinning kutsuu sinut mukaan juhlimaan moninaisuutta 18.4.–9.5.2016. Voit keskustella asiasta koulussa aineistojemme avulla, tehdä video ja jakaa se kampanjasivulla! Pidä myös mielessä eTwinning-päivä 9. toukokuuta: silloin voit osallistua tapahtumiin eTwinning Livessä.

eTwinning –projektit toteuttavat uusien opetussuunnitelmien tavoitteita – Suomen eTwinning-kilpailu on ratkennut

Verkkoyhteisö eTwinningin tämänvuotisen suomalaisen kilpailun voitti Mari Jokela Lapin matkailuopistosta Kittilästä. Toiseksi tuli Merja Jokinen Lehtisaaren koulusta Jyväskylästä.

Musiikkia metsästä: Päiväkotiyhteistyö Suomen, Viron ja Latvian välillä

Paula Pohjalainen Taskilan päiväkodista Oulusta kertoo ensimmäisestä eTwinning-projektistaan Ecomusic, missä lapset eri maista tekivät itse soittimia päiväkodin läheisyydestä keräämistään luonnonmateriaaleista. Projekti osoittaa, miten lähiluonto on valjastettavissa opetuskäyttöön ja miten ympäristökasvatuksesta voi tehdä luovaa.

Mäntylä-Snellman -päiväkodin lapset tutustuivat virolaiseen ja latvialaiseen kulttuuriin tuttua satua hyödyntämällä

Mäntylä-Snellman -päiväkodissa Oulussa työskentelevä varhaiserityisopettaja Anu Hamari kertoo ensimmäisestä eTwinning-projektistaan. Goldilocks and three bears -projektissa eri maiden lapset työskentelivät saman tarinan parissa käyttäen monenlaisia eri työtapoja, kuten lukemista, piirtämistä, näyttelemistä ja videoklippien kuvaamista. Yhteistyön tarkoituksena oli osoittaa lapsille, että sadut ovat samanlaisia eri maissa.

Let’s go to Neverland - Hankasalmelaisten ja Valencialaisten esikoululaisten matka yhdessä Mikä-Mikä-Maahan

Esikouluopettaja Elina Ihalainen ja Ristimäen koulun esikoululaiset työstivät Peter Pan -satua neljän kuukauden ajan yhdessä espanjalaisen Alziran koulun kanssa keväällä 2014. Projektin tarkoituksena oli käsitellä satua mahdollisimman monipuolisesti: Piirtämisen, näyttelemisen ja käsikirjoittamisen lisäksi lapset tutustuivat muun muuassa iPadin käyttöön ja videotervehdysten tekoon eTwinning- portaalissa. Aikuisten ohjauksessa saatiin aikaan myös pieni animaatio. eTwinning- tiimi esitti viisi kysymystä Elina Ihalaiselle.

Näytä kaikki

© Opetushallitus | etunimi.sukunimi@oph.fi | Tulosta
23.02.2016