Tunteesta tunteeseen - Ohjaajan opas

 

Tunnetaitojen oppimateriaali kasvatukseen ja erityiskasvatukseen ohjaajan opas harjoituskirjaan

Kyllikki Kerola, Sari Kujanpää & Anja Kallio

 

104 TUNNETTA AAKKOSJÄRJESTYKSESSÄ

TUNTEET KUIN PILVET

ESIPUHE

1. TUNTEET – MITÄ NE OVAT?
1.1 Tunteet mukana ihmisessä
1.2 Tunteet mukana vuorovaikutusympäristössä
1.3 Mitä tunteet ovat?
1.4 Miksi tunteita on?
1.5 Tunteiden hermostollinen perusta
1.6 Missä tunteet tuntuvat ja miten ne näkyvät ulospäin?
1.7 Miten tunteet vaikuttavat?
 
2. TUNTEITA VOI SÄÄDELLÄ
2.1 Miksi tunteita pitää säädellä?
2.2 Miten tunteita voi säädellä?
2.3 Tunnemyrsky ja myrskyn tyynnyttäminen
2.4 Tunteet tarttuvat

3. TUNNETAITOJA OPPII HARJOITTELEMALLA
3.1 Tunnetaitojen harjoittelu
3.2 Tunnetaitojen oppiminen ja opettaminen
3.3 Keinoja ja esimerkkejä tunnetaitojen harjoitteluun
3.4 Tukikeskustelujen tunnetaitoharjoituksia (Attwoodin mallia mukaillen)
3.5 Tunnekasvatus opetussuunnitelmassa
 
4. TUNTEESTA TUNTEESEEN -OPPIMATERIAALIN KÄYTTÖ
Oppimateriaalin tavoitteet
Oppimateriaalin käyttö
Oppimateriaalin rakenne

KIRJALLISUUTTA

 

 

© Opetushallitus | etunimi.sukunimi@oph.fi | Tulosta
01.08.2013